Seo optimization


Levert jouw website weinig conversie op? Kom je je eigen site niet tegen in Google of valt het aantal bezoekers tegen? Advertentiecampagnes zijn niet altijd de beste oplossing. Veel belangrijker is het om je website te optimaliseren voor twee belangrijke partijen: zoekmachines en bezoekers.

Zoekmachineoptimalisatie, ook wel search engine optimization (SEO) genoemd, is erop gericht om je website zo goed mogelijk inzichtelijk te maken voor zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Daarnaast heeft bezoekersoptimalisatie als doel om je site gebruiksvriendelijk te maken en om je bezoekers te overtuigen van jouw dienst of product.

seo

Analyse


Wij onderwerpen je website aan een grondige analyse. Hiervoor gebruiken we verschillende technieken waarmee we nauwkeurig in kaart kunnen brengen hoe zoekmachines met jouw website omgaan. Zo leggen we knelpunten bloot in verschillende dimensies van je site en het gebruik ervan:

  • Content – We analyseren de content van je website op belangrijke trefwoorden
  • Structuur  – We onderzoeken of je bezoekers succesvol door je website navigeren
  • Techniek – Zoekmachines raken de weg kwijt in matig programmeerwerk
  • Snelheid – De laadtijd van je website is cruciaal voor zowel zoekmachines als bezoekers
  • Concurrentie – We vergelijken jouw page rank met die van vergelijkbare websites

Optimalisatie


Op basis van de analyse en je budget doen we een optimalisatievoorstel en/of voeren deze voor je uit. Hierbij kunt je onder andere andere denken aan de volgende optimalisaties:

  • Landingspagina’s – Voor belangrijke trefwoorden stellen we landingspagina’s op die goed gevonden worden voor specifieke zoekwoordcombinaties.
  • Linkbuilding – De populariteit van je website wordt mede bepaald door de hoeveelheid links die verwijzen naar je website. Wij helpen je om een hogere populariteit te krijgen.
  • Caching en CDN – We optimaliseren de snelheid van je site door grotere bestanden te comprimeren of door deze op snellere servers te plaatsen.

seo

Usability


Een goede website is intuïtief in gebruik en sluit aan bij de verwachtingen van de bezoeker. Een gebruiksvriendelijke site zorgt er bovendien voor dat de site ook daadwerkelijk wat oplevert; bezoekers zullen eerder tot actie overgaan. Veel voorkomende usability-optimalisaties zijn:

  • Navigatie – Een goede website is intuïtief in gebruik en sluit aan bij de verwachtingen van je bezoeker. De hiervoor geldende usability-principes passen we toe op de structuur en indeling van je website.
  • Calls to action – Een goede call to action overtuigt je bezoeker tot de aankoop van een product, de aanvraag van een offerte of het downloaden van een document.
  • F- en Z-structuren – Het kijkgedrag van je bezoekers is afhankelijk van de vormgeving van je website. Door hierop in te spelen kun je belangrijke elementen onder de aandacht brengen bij je bezoekers.
Rudy Sessink
Rudy Sessink

Je website laten analyseren en optimaliseren door IP Wereld?

Vrijblijvende offerte aanvragen →